Sunday, April 23, 2006

《EUREKA》(小記宮崎葵)


宮崎妹妹的時候,還未有機會看《EUREKA》,到今天下午終於找來看了。宮崎在戲中非常幼小,笨笨的,不知是因為失語症還是因為不高興,始終一言不發,卻又不寂寞,自顧自的過活,像隻小貓。不答理人,其實心裡有溫情,很庝哥哥和役所廣司。吃東西的時候專注的樣子也很像小貓。

很震憾的電影,三個多小時的戲一點都不悶,在開闊的鏡頭裡,田野、草原、山路、天空、大海往往包圍著幾個主角細小的身影,那無限的包容,傳遞一份「生」的感動,就像祖父對役所廣司的一走了之又無聲歸來都不發一言,後來知道他要再走,更為他修好單車--沒有要主宰他的生命,也不評價他的人生,默默接受他的來去,而且隨時準備接受他下一次的歸來。而役所廣司亦正是通過將這種包容傳承下來,放在殺了人的小男孩身上:「我不是要你一定得活下去,但不可以死.....我們到時會迎接你。」,也放在被他扔下車的表兄身上,從而得到了昇華。在宇宙裡,人其實都渺小,而那廣闊、包容的自然力量,正是我們要好好過活的最大理由。


宮崎與哥哥飾演一對經歷慘案後心靈受創、繼而被父母離棄的兄妹。面對找不到意義又無味的生活,相依的兩人憑著同是被家人遺棄的役所廣司的扶持,在頹廢中漸漸學懂面對生命,尋回生的勇氣和決心。不知是否跟《無人知曉》(未看)有點像。

另,很喜歡宮崎(一廂情願的說是她)掛在巴士後車窗邊的一盞星形大燈,在黑夜中發亮,就像她的小心,在混濁中一直澄情。

舊文:宮崎葵,好得你!

9 comments:

(katana ) 草草一刀 said...

請問,那有售?

makuranososhi said...

原本以為只得老翻,朋友買過又搵唔到。好在前幾日極好彩地無意中響尖咀 Hong Kong Records 搵到!畫質唔錯, $78 抵!不過我買個陣得一隻咋。

Anonymous said...

wow你終於睇o左la~!! 不過你完呢套, 有無覺得宮崎妹妹近年對眼好似突然大o左唔少?! XDDD
"無人知曉"同呢套差唔多咁靜態, 但係手法唔太一樣~ 青山真治用好多黑澤清式遠鏡同淡化手法, 亦多鏡頭移動, 是枝裕和就用好多特寫, 仲好細心咁捕捉到好多仔細o既o野(地上面撻漬, 天台棵草, etc.)
anyway兩套都係好戲, 不過我個人偏愛是枝裕和!!!

makuranososhi said...

你想暗示乜野先???唔覺喎我又真係,大個女樣有少少變好正常。不過公道 d 講佢對眼袋就真係唔見左。哎!我好鍾意佢對眼袋架!

makuranososhi said...

我好細心睇過,其實對眼袋都仲係度,好野。

Anonymous said...

無, 都係驚歎化妝神奇jer~~ hehe
其實宮崎葵仲有份做青山真治套新戲"eli, eli, rema, sabachthani?"添, 不過呢套用o左好多日本地下noise-rock / psychedelic rock 配樂, 睇怕都無咩機會有得上喇~ 本來唸住電影節會有青山真治同黑澤清新戲睇, 點知兩個都無, 可惜 ><

makuranososhi said...

同意架,化妝唔化妝真係可以差好遠。 But you know what? 我有幾個中學同學,有次講起換身份証就話一定要化妝......之類之類。我無出聲,心裡有 d 不以為然(雖然 end up 自己去都有化少少......),因為我一個好朋友--睇開呢度既人應該知,即係我女皇大人,我知佢影相個日一定無化妝,佢唔會係呢 d 野上面執著。佢唔鍾意研究埋晒 d 名牌行程護膚心得,佢唔會知都今季興乜邊個 designer 邊件新作 cutting 好靚,而佢亦都唔需要,自自然然已經好 attractive ,佢真係好型的,型得好自然,好隨意,好法國人,唔係亦都唔使堆 d 野上身。佢隨手拎一個爛鬼資料館袋都係咁型架喎。呢 d ,先係靚呀,由個心度靚出黎。

離晒題,睇完你 comment 我即刻上左套戲的網頁......嘩好想睇!你有無睇過?唉點解電影節唔播呢?都好想宮崎妹妹拍多 d 呢類戲。呢兩日睇緊佢套 NHK 日劇《純情閃耀》,好多1 2 3 號表情,陰公。

Anonymous said...

如果唔打扮就靚咁梗係一流, 但打扮o左就靚咁都好呀, 最怕扮完一輪仲衰過唔扮, 姿姿整整出o黎好俗氣o個d 真係唔搞好過搞~ 其實我鍾意以前o既宮崎葵多d, 依家o既佢都幾idol-look呢~ 希望佢會一直接拍d 獨立電影啦, 好驚佢拍完 "nana" 之後就勁拍主流片呀...

講返青山真治套戲, 未睇過, 老翻都未見有 XDDD 不過就聽過隻碟o既soundtrack (信和同bc都有得賣), 係好地道o既日本實驗搖滾, 嘈到拆天o個種~!! 我唸青山真治都應該係個音樂發燒友, "eureka" 入面用jim o'rourke 同albert ayler 做配樂, 講真都幾偏門...

makuranososhi said...

唔係因為佢唔打扮已經好靚( which is true too ),而係佢根本唔會執著呢 d 野,非常隨意, i call her instinctive ,亦都係 that's why 佢咁靚。

我對宮崎葵都幾有信心,覺得佢唔似係會「墮落」個種,拭目以待啦。

今日去 kubrick ,見到有青山真治兩套戲的 flyer 。