Saturday, November 11, 2006

仙鳳餘暉,雛鳳重鳴






仙姐:「我希望劇團每年都有一次演出。」

下一屆會是甚麼?《牡丹亭驚夢》好嗎,《蝶影紅梨記》、《再世紅梅記》也想看,如果阿刨還肯演。

「怎能夠月落重生燈再紅!」--湯顯祖《牡丹亭‧鬧殤》

related:
惜花者甘殉葬百花冠替代殮妝
簫聲咽千斤力萬縷情
花徑摘得星辰滿袖行
世情珍寶情義
待踏馬蹄清夜月驚夢



2 comments:

SleepyKiki said...

我想睇《再世紅梅記》呀,都未拍過戲。

makuranososhi said...

嗯!我好鍾意《再世紅梅記》!對情睇得好通透,而且係從公式化的戲曲套路中寫出新意,借屍還魂呢 d 係萬用的橋,實收到科,但係唐先生無寫到裴禹呢個人模稜兩可(好多戲曲/舊電影面對呢種情節都係含混帶過):「總因橋畔侶難冀待,是錯愛苦思也可哀,又不敢攀上月台,但對那橋畔愛未變改,盼望了枝有並蒂花開,失梅用桃代,對慧娘是愛才,對昭容是借材(神筆!)......有道是鏡花不可攀,退而求其次,我之愛昭容呀,無非因為昭容似你羅.....」好真情實理,因此好感人,唔係由頭到尾只鍾意慧娘咁唔 realistic ,亦唔係移情別戀咁表面,其實都暗伏知識分子得不到理想委身於現實的不屈,同埋理想既渺茫恍惚;所以當佢見返慧娘,諗都唔使諗「不理玉驅被那青棺蓋......忙忙抱影怕離懷,深深踏住還魂帶」,明知係夢,所以好怕會走,但都係想留住。唉。真係寫比文人睇架。佢寫曲係學元曲,其實意境有宋詞韻味。

不過我當然係未睇過全劇,只係聽過。你有無睇《重按霓裳歌遍徹》隻碟?有阿刨同阿嗲做〈脫阱救裴〉(其實前面黐住少少〈環珮魂歸〉,不過隻碟無講),阿刨句「嘩」咸濕過佢師傅.....^_*

有拍過戲,不過係陳寶珠+南紅,=唔想睇。另外王天林拍過一套《紅梅閣》(http://bakubakubaku.blogspot.com/2005/10/blog-post_08.html),樂蒂主演,唔係戲曲片。雖然樂蒂好好睇,但係套戲根本無盧昭容呢個角色,所以唔好睇。唐滌生為仙鳳鳴寫「替身/重像(?)」的三部戲我都情有獨鍾:《再世紅梅記》、《蝶影紅梨記》同《九天玄女》。再想,其實《紫釵記》(崔允明/黃衫客/四皇爺)同《帝女花》(長平/道姑)都可以算在內。


「莫非你驟借雲煙駕霧來
傍花台形還在
輕盈立翠竹外
似奇花異草幽閣夜半開
似洛神半掩翠袖如有待

若云駕雨而來,今宵又無雨
若是乘風,此際又無風丫
無風無雨,呀,莫非你從天而降0既」


(不過如果出年再做,如果再做啦下,應該唔會係《再世》......我覺得者)